Gyakori kérdések

Central PC számítógép és laptop szerviz - Pécs

Gyors, olcsó, megbízható és precíz munkát kínálunk!

Szervizünkhöz érkező leggyakoribb kérdések:

Igyekszünk minden olyan kérdésekre választ adni, amelyek napi szinten felmerülnek szervizünkben. Amennyiben olyan kérdése van amire nem talál választ, forduljon hozzánk bizalommal és kérjük keressen minket telefonon: +36 72 738 473.
Mennyibe kerül a számítógép, laptop javítása?

Természetesen ez a hibától függ, de a legtöbb számítógép, laptop javítás fix áron történik. A szerviz munkadíjak, árak itt elérhetők!

Telefonban, vagy a szervizünkben a hiba leírása alapján már jellemzően megtudjuk mondani a várható költségeket, így Önt nem érheti meglepetés, de nagyon sok esetben, jellemzően hardveres hibák esetén, csak teljes bevizsgálás után tudunk a javítási folyamatra árajánlatot adni.

Tipikus példa: nincs kép és nem kapcsol be egyáltalán a laptop, ebben az esetben lehetetlen megmondani a javítás időtartamát illetve a munkadíj várható összegét.

Sajnáljuk, de nem! Párhuzamosan több gépet javítunk és ezért több munkafolyamat fut egyszerre a szervizünkben. Nem tudjuk megoldani azt, hogy mindennel leállunk és csak az Ön gépével foglalkozunk.

A másik jellemző dolog, hogy amire Ön azt gondolja, hogy egy kis apróság (pld. egy memóriabővítés), ahol a maga a csere tényleg rövid ideig tart, de hogy nyugodt lelkiismerettel adjuk ki a gépet, szükséges egy teljeskörű memória és stabilitás teszt. Így lesz egy 5-10 perces cseréből akár több órás munkafolyamat.

Számunkra fontos, hogy az ügyfél elégedett legyen, és ne kelljen csak azért, akár többször visszajönnie, mert alapvető tesztelési rutinokat nem futtatunk le.

Készpénzben,

 

Bankkártyás fizetés,

 

Átutalás és előre utalás (csak szerződött ügyfeleink számára)

Leggyakrabban a fölöslegesen induló vagy futó illetve beragadt alkalmazások, és az ennek következtében betudható kevés memória idézi elő az eszközök lelassulását, de előfordulhat az is, hogy az eszköz valamelyik hardvere meghibásodott. Sok esetben a gép túlzott lelassulását vírusok vagy egyéb nem kívánatos programok is okozhatják. Ritkább esetben a túlmelegedés idézi elő a jelenséget.

A számítógépeknél jelentkező belassulást jellemzően még az operációs rendszer merevlemezről történő futtatása okozza, ami SSD használatával kiküszöbölhető. Időlegesen javíthat rajta egy rendszer újratelepítés, de igazi megoldást csak a hagyományos merevlemez SSD-re való cseréje oldhatja meg. Ez gyakorlatilag 8-10-szeres gyorsulást eredményez.


Az SSD meghajtóban nincs mozgó alkatrész, emiatt az adatelérési idő minimálisra csökken és még a fizikai behatásokkal szemben is jóval ellenállóbb a meghajtó. Számítógépjeinknél az Intel i3-i5-ös sorozat vagy az AMD Ryzen új generációs processzorai jelentik az alapfelszereltséget, 4-8GB RAM-mal párosítva, hogy önnek semmilyen kompromisszumot ne kelljen kötnie! Azt gondoljuk, hogy egy korszerű Windows 10-es rendszert futtató számítógépnél ez már alapkövetelmény.

Amennyiben a számítógépünk szokatlan dolgokat művel, úgy nagy eséllyel egy vírus, vagy valamilyen nem kívánatos program keseríti meg az életünket. Sok esetben például biztonsági programnak adják ki magukat a kártékony alkalmazások, ezzel megtévesztve a gyanútlan felhasználókat.

A vírusoknak rengeteg fajtája van, és több millió vírus létezik a világon, amelyek más és más módon bosszantanak bennünket. Vannak olyan programok, amelyek inkább csak megviccelni szeretnék a felhasználókat, de vannak olyanok is, amelyek komoly adatvesztéseket is okozhatnak.

Gyakori jelenség Windows operációs rendszereknél az úgynevezett „kékhalál”, amely több probléma miatt is megjelenhet a képernyőnkön. A „kékhalált” okozhatja egy meghibásodott alkatrész, egy hibás program, de akár vírus is.

A kerregő hangot általában az elhasználódott ventilátorok okozzák. Mindenképpen érdemes a gépet minél hamarabb átnézetni, mert esetlegesen a hang megszűnése nem feltétlenül azt jelenti, hogy a probléma megoldódott, hanem azt, hogy az adott ventillátor megállt.

A ventilátorok felelősek a levegő áramoltatásáért a számítógépen belül, ezért cseréjük bizonyos időközönként szükséges. A hibás és nem jól működő ventilátorok a gép túlmelegedését és egyes alkatrészek meghibásodását idézhetik elő!

Ebben az esetben valószínűleg a készüléktöltő adaptere, vagy tápcsatlakozója hibásodott/sérült meg. Rosszabb esetben a készülék alaplapjának is lehet a hibája a jelenség. Sajnos viszonylag gyakori hiba hordozható számítógépek esetén a gép adapterének meghibásodása, vagy sérülése.

Nagyon fontos, hogy házilag soha ne próbálkozzon az adapter megjavításával, mivel a helytelen javítás fizikai meghibásodáshoz vezethet! Néhány esetben megsérülhet az adott eszköz tápcsatlakozója is. Ez leginkább nagy erőhatás miatt következik be. Például a gépet töltés közben véletlenül leejti a tulajdonosa.

Sok esetben fordul elő mobil eszközöknél, hogy a kijelző megsérül, betörik. A kijelzőt tartó zsanérok is elfáradhatnak egy idő után. Sajnos ilyen esetben a kijelzőt cserélni kell, amelynek elég komoly költségvonzata van.

Ellenőrizze a tápcsatlakozó csatlakozását (nagy fekete kábel, amely a számítógép tápegységébe csatlakozik), majd próbálja meg újra bekapcsolni a számítógépet. Ha nem sikerül, akkor valószínűleg a számítógép tápegysége vagy alaplapja ment tönkre, ritka esetben a bekapcsoló gomb.

Valószínűleg a gép túl poros, vagy valamelyik hardver elem meghibásodott, esetleg nem megfelelően illeszkedik a helyére. Érdemes első körben megvizsgálni a számítógépben levő hardvereket, és csatlakozókat. Amennyiben minden a helyén van, és illeszkedik, de nem indul el a gép, akkor forduljon szakemberhez.

Amennyiben rendelkezik otthon routerrel , úgy áramtalanítsa az internetkapcsolathoz használt modemet és a routert, majd fél perc elteltével kapcsolja vissza. Router hiányában csak a modemet áramtalanítsa. Várjon 5 percet, majd próbálja újra használni az internetkapcsolatot a szokott módon.

Ellenőrizze, hogy nem aktív-e olyan tűzfal, vagy egyéb biztonsági program, ami a kapcsolódást blokkolhatja. Ellenőrizze a számítógép és router / modem közötti kábeles összeköttetést. Amennyiben semmi nem vezetett eredményre, úgy lehet, hogy hardverhiba, vagy a szolgáltató hálózatának bizonytalansága okozza a kapcsolat hibáját.

Semmiképpen ne használjon több vírusirtó programot egyszerre! Mindenképpen ajánlott valamilyen vírusirtó alkalmazás használata, de több ilyen alkalmazás egyidejű futtatása a rendszer instabil működéséhez és lelassulásához vezethet!

Igen, kell! Portalanítás alatt a gép alkatrészeinek és belsejének takarítását értjük. Porszívóval soha ne takarítson számítógépet, helyette használjon magasnyomású sűrített levegős sprayt! Amennyiben Ön nem tapasztalt felhasználó, úgy a takarítást bízza szakemberre!

A takarítás ajánlott gyakorisága környezetfüggő, de érdemes 3-4 havonta megejteni. 1 évnél régebben takarított számítógép esetén általában fennállhat a veszélye egyes alkatrészek meghibásodásának, ezért a karbantartás elvégzése legalább évente javasolt!

Ugyanaz vonatkozik a laptopokra, mint az asztali gépekre. Laptop pormentesítését viszont bízza mindenképpen szakemberre az eszközök komplexitása miatt!

Gyakori kérdések, laptop szerviz pécs, számítógép szerviz pécs, laptop szervíz pécs, számítógép szervíz pécs, laptop javítás, laptop szerviz, törött laptop, notebook nem indul, pc szerviz, számítógép szerviz, laptop szervíz, számítógép szervíz, számítógép

Forduljon hozzánk bizalommal, hogy partnerként segíthessünk!

A Central PC számítógép és laptop szerviz a karbantartási és támogató szolgáltatások teljes portfólióját biztosítja.

(bejárat a Melinda utca felől)

Használt számítógép, LENOVO , HP, DELL, ACER, Gamer PC, eladás, eladó, olcsón, Pécs, garanciával